Wednesday, October 24, 2012

Bloggutmaning dag 1

Tio saker om mig:
☞1. Jag har fortfarande galopperande åldersångest inför att jag fyller 30. Eller inte så mycket specifikt three-oh, utan mer... att bli äldre. Att förändras. Att alla andra ska förändras. Att det ska sluta vara så här roligt och bra och lätt som det har varit nu i ungefär tio år - och egentligen, det vore inte så konstigt, hur länge kan man ha det roligt och lätt, varenda film jag sett har berättat för mig att allt som är roliga tar slut någon gång. Men jag vill inte. Jag vill inte hitta glädjen i andra saker, tråkiga saker. (barn, villa, hemmakvällar, tv-tablån, parmiddagar, solsemestrar, bostadrsrättsinredningar ÅH GUD SKJUT MIG) Jag är inte färdig med den här sortens rolig. Inte färdig det allra minsta.

☞2. Jag har en gång spelat i ett lacrosse-lag. Jag var helt okej, tror jag. Brukade i alla fall få spela match. Hade munskydd och allt.

☞3. Annars är jag inte mycket för lagidrotter. Försökte intressera mig för engelsk ligafotboll ett tag, gav upp efter en omgång champions league.


☞4. När jag var liten var nedbitna naglar det snyggaste jag visste. Dock tyckte jag att det var asäckligt att bita på dem sjläv, så jag försökte övertala min bästis Carro att bita ner mina åt mig. Det gjorde asont.


☞5. Jag kan inte riktig acceptera att det finns vuxna, välinformerade människor i min närhet som äter kött. När vi pratar om det säger min mun "nejdå, det där lägger jag mig inte i, det är upp till var och en", men hjärnan tänker IDIOT. Mest pga att jag fortfarande, to this date, aldrig har hört ett argument för att äta kött som inte går ut på att det suppodesly smakar gott. Att en enskild människas temporära välmående kan gå framför en hel planets är fan oacceptabelt.


☞6. Förutom åldersångest är min andra stora skräck i livet att hamna på fel spår, och inte kunna göra något åt det förrän det är för sent, och sedan sitta där och titta sig runt omkring och undra hur det kunde gå så här.


☞7. Och sen är jag även rädd att alla mina vänner ska dö.

☞8. Nu framstår jag som rätt neurotisk, det är jag egentligen inte.


☞9. Mitt äsklingsbröd är hönö-kakor. Kan klämma fem stycken med Bregott med havssalt på raken.

☞10. I september hade jag en vit månad. Det var ganska tråkigt, men helt okej. Sen blev jag snorfull på två glas bubbel när jag följde med Rebecca på tidnings-bjud-mingel på Wasahof. Jag lägger ingen värdering i något av detta.




No comments: